Založ si blog

Školy Školstvo a Školsky systém (Téma)

Dobrý deň, dnes by som sa rád vyjadril k téme škola školstvo a školsky systém na Slovensku.Mám dizleksiu a dizgrafiu od narodenia to znamená že robím gramatické chyby v texte a nejde mi matika ale za to som dosť kreatívny za čo som rád.

 

často krát sa stretnem s otázkou „Ako sa ti darí v škole ?“

alebo „No čo už más jednotky“

alebo „uč sa nech s teba niečo je“

 

a ja im vždy odpoviem „Čo ja viem…“

alebo „To určite…“

alebo „Ale dajte mi pokoj“

 

Rád by som vám vysvetlil prečo takto reagujem. som študent mam 16 rokov a som druhák na strednej škole v maturitnom odbore „IKT-Informačno-komunikačne-technológie“ dosť zložitý názov ale teraz vám popíšem ako to reálne funguje. Teraz vám popíšem odborne predmety.

 

1. Takže informatiku nás učí veľmi stará profesorka ktorá často zabudne čo chcela povedať často sa opakuje a často si zo seba robí srandu čo je dosť trápne a diky tomu že si zo seba robí srandu dosť stráca rešpekt a všetci si z nej robia srandu.

 

2. Strašne dramaticky vysvetľuje niečo čo si prečítala na google 30 minút dozadu a hovorí že to aj tak nepochopíme pri tom vieme viac než ona.

 

3. Učí nás informatiku a chce nás učiť aj programovanie pri tom neovláda anglicky jazyk ktorý priam potrebujete na programovanie. tato profesorka si asi mysli že HTML je programovací jazyk ale je to len textový dokument ktorý používa TAGY.

 

4. Tato profesorka je často dobra aj v tom keď nám zadá na hodine úlohu aby sme spravili Logo v ilustratiori, je celkom vtipne keďže náš nikto v ilustrátori neučil a jej odpoveď bola nech si dáme na youtube návod ako sa tento program použije.

 

Nejdem tu len urážať na škole mame aj dobre profesorky ktoré vedia učiť a vedia vysvetľovať ale tých je strašne malo.

 

Ďalšia vec školstvo dalo financie na nákup interaktívnych tabúľ za jeden rok a pol sme tuto tabuľu použili 2x celkom dobra investícia nemyslite ? tak tiež školstvo zaplatilo tablety za jeden rok a pol sme ich použili možno 10x to mi príde ako dosť super investícia (Sarkazmus) a ďalšia vec študujem informačne technológie čiže by sme na to mali mať aj počítače samozrejme počítače mame ale s Windows XP v najlepšom Windows 7, počítače sú také pomalé že na tom by nechcel pracovať nikto.

 

keď som bol na základnej škole a rozhodoval som sa na akú školu chcem isť povedal som IT – informačne technológie čiže programovanie a software a hardware ale keď som prišiel na strednú školu už ako študent povedali mi že toto je IKT – informačno-komunikačne-technológie-obchode čiže tento obor nebol o programovaní ale o administratíve ekonomike to je ďalšia vec v čom slovenské školstvo zlyhalo.

 

chápem že profesorky neznášajú svoju prácu je to na nich vidieť tie kyslé vyrazí a depresia ktorá ich požiera z tej nekonečnej rutiny ale sami si vybrali že to chcú robiť. Niektoré profesorky tak strašne nudne vyučujú ešte takým pomalým hlasom a proste len diktujú poučky ktoré sa učili niekde na vysokej škole alebo ešte lepšie profesorka diktuje poučky z učebnice.

 

Profesorky furt niekde štrajkujú že chcú zvišiť plat a tak ďalej nie aby štrajkovali kôli tomu aby sa zmenilo školstvo a aby sa deti chceli učiť, nie to im je jedno sťažujú sa na plat ale keď podla toho čo vidím v akých autách títo profesori a profesorky jazdia trošku rozmýšľam.

 

keď sa vrátime trošku do minulosti dám vám par ukážok.

 

auta v minulosti – skoro nefunkčne, často sa pokazili, a tak
auto v súčasnosti – počítač ovláda volant, vyhrievane sedačky, rádio, klimatizácia

 

telefóny v minulosti – boli to drevené škatule ktoré boli pripevnené o stenu
telefóny v súčasnosti – dotykové tenké zariadenie ktoré vopcháte do vrecka

 

škola v minulosti – deti sedeli za lavicami a zdvíhali ruky a počúvali učiteľa pri tabuli
škola v súčasnosti – deti sedia za lavicami a zdvíhajú ruky a počúvajú učiteľa pri tabuli

 

snáď ste pochopili kam tým smerujem.

 

Keď sa pozriem na mojich spolužiakov ako akceptujú tento systém a tlačia si do hlavy tie debilne poučky len aby o par rokov robili prácu ktorá ich aj tak prestane za par rokov baviť a stanu sa ďalšími ako ja tomu hovorím „šedými myšami“

Prvý rok školy som sa spýtal svojich spolužiakov či vedia programovať a či sa tomu venovali sami povedali že nič nevedia že to ich škola naučí no ale tak to nefunguje.

 

lebo ja to vidím v mojom okolí ty ľudia idú autobusom na všetko sa sťažujú všetko ohovárajú ale nič nespravia, ráno sa skoro zobudia v depresiách idú do prace kde si odrobia 8 až 12 hodín prídu domou a sadnú si za televízor kuknú si spraví zanadávajú si a pôjdu spať a takto cely svoj život, my mladý už mame otvorene nove možnosti.

 

Ja osobne som tip človeka ktorý sa rád učí sám doma zapnem počítač dám si do google programovanie v jazyku Python alebo Fotoshop návod a takto sa normálne učím všetko čo viem som sa naučil sám lebo školstvo ma nikdy nič nenaučilo.

 

Ale aj tak som označovaní za debila, chuja, sprosté decko, a tak podobne príde vám to normálne ? Ja len odmietam byť súčasťou školského systému.
Mne osobne je nepríjemné byť v tej škole proste sa necítim dobre ale podľa všetkých musím robiť to čo mi je povedané a prečo ? cely život budem počúvať iných aby som si na konci života povedal aký som chuj lebo som nikdy nepočúval seba ?

 

Čiže ak mate niečo čo vás baví a chcete to robiť tak to robte a serte na komentáre ostatných, nič nie je horšie ako žiť v depresívnej rutine.

 

Asi som sa vyjadril zatiaľ dosť ak ma niečo napadne napíšem pokračovanie.

Bez minulosti

04.06.2017

Bez minulosti otvoril oči a rozpráva. žijem, každé ráno sa zobúdzam s pocitom že som niečo zabudol, dúfam že to nie je nič dôležite, moje pocity sú zamlžene. Pred pár rokmi som … ja vlastne neviem … bože teraz som si to uvedomil ta vec na ktorú zabúdam je moja minulosť. Bol dezorientovaný. Kde som býval ? Čo som počas svojho života robil ? Prečo som zabudol ? Čo sa [...]

Zima Kapitola I (Príbeh)

27.03.2017

Zima Kapitola I Bol piatok večer a Peter pracoval na skrinke ktorú kúpil svojej žene ako darček. Peter bol tak strašne unavený že nechtiac zaspal. Na druhy deň ráno keď sa Peter zobudil šiel si dať kávu a v tom si všimol že ma zavalené okno snehom. začudoval sa a šiel zistiť čo to znamená, prišiel do chodby a hneď na to otvoril dvere a v tom sa na neho [...]

Les Kapitola II (Príbeh)

27.03.2017

Les Kapitola II Rozprávač Tomáš sedí v kuchyni a rozmýšľa čo bude robiť s tou skupinou čo mu zabila psa. Tomáš sa nadýchol, obliekol, a šiel pomalým krokom do obchodu. Pozoroval každého jedného človeka ktorého videl, keď konečne prišiel do obchodu zobral si pečivo a šiel k pokladni. Predavačka Dobrý deň, vy ste tu nový že ? Tomáš Áno, [...]

Vuong Dinh Hue

Komunista dobrovoľne odstúpil z postu šéfa parlamentu. Hue „porušil stanovy strany“

26.04.2024 15:02

Vuong Dinh Hue je ďalším popredným vietnamským činiteľom, ktorý prišiel o funkciu v rámci prebiehajúcej protikorupčnej kampane.

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

Fico, Kmec

Peniaze z plánu obnovy môžu byť podľa Fica štartom veľkých modernizačných programov

26.04.2024 13:54

Premiér Robert Fico to uviedol po pracovnom stretnutí s podpredsedom vlády SR pre Plán obnovy a odolnosti a využívania eurofondov Petrom Kmecom.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

PS organizuje ďalší protest, vláda podľa hnutia valcuje Slovensko po vzore autokratov

26.04.2024 13:30

Hlavnou témou protestu je boj proti ovládnutiu RTVS.

Python

Robím to čo ma baví, potichu a pomaly, ale raz to odhalím.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 12
Celková čítanosť: 27524x
Priemerná čítanosť článkov: 2294x

Autor blogu

Kategórie